Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Historie školy ve Velkých Karlovicích - Miloňově
Černochová, Zdenka ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Předmětem diplomové práce je historie školy z Velkých Karlovic - Miloňova. Práce je historicko-empirická. Cílem empirické části je zjistit formou kvalitativního výzkumu, jak lidé z tamní oblasti, kteří školu v Miloňově navštěvovali, vnímali školství a vzdělání v těžkém, hornatém kraji Valašska. Naplnění cíle je porovnáno s prostudovanými kronikami školy z Miloňova. Druhým cílem práce je provést literární rešerši historie školství a vzdělávání na Valašsku a ucelenou studii o historii školy v údolí Miloňov. Práce pojednává také o kopii stavby zmiňované školy umístěné ve Valašském muzeu v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm. Součástí práce je také rozhovor se zodpovědným kurátorem a odborným garantem, který zodpovídal za stavbu školy v muzeu. Kopie školy z Velkých Karlovic - Miloňova v areálu Valašského muzea nabízí řadu edukačních pořadů pro školy. Doplňkem diplomové práce je i pracovní list, který bude možno využívat pro děti 1. stupně ZŠ při programu "Přivítání ve školním roce". Tento program je nabízen Valašským muzeem v přírodě na začátku září. Klíčová slova Škola ve Velkých Karlovicích - Miloňově, historie školy, Valašské muzeum v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm, výukové programy, školství na Valašsku
Historie ZŠ Davle
Obermajerová, Kateřina ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Anotace: Bakalářská práce "Historie základní školy Davle" se zabývá dějinami základního školství v této obci. Jejím cílem je podat celkový přehled o škole a školství v obci od roku 1778 po současnost. Práce se však zabývá nejen historií davelských škol, ale věnuje se prvotně i historii ostrovského kláštera, dějinám vzdělávání v Čechách a starším i novějším dějinám městyse Davle. Pozornost je věnována i některým těžkým obdobím v životě školy. Samotná práce je zakončená pojednáním o osobě spisovatele Vladislava Vančury, který školu v minulosti navštěvoval. Obsah práce vychází převážně z původních pramenů a odborné literatury.
Historie školy ve Velkých Karlovicích - Miloňově
Černochová, Zdenka ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Předmětem diplomové práce je historie školy z Velkých Karlovic - Miloňova. Práce je historicko-empirická. Cílem empirické části je zjistit formou kvalitativního výzkumu, jak lidé z tamní oblasti, kteří školu v Miloňově navštěvovali, vnímali školství a vzdělání v těžkém, hornatém kraji Valašska. Naplnění cíle je porovnáno s prostudovanými kronikami školy z Miloňova. Druhým cílem práce je provést literární rešerši historie školství a vzdělávání na Valašsku a ucelenou studii o historii školy v údolí Miloňov. Práce pojednává také o kopii stavby zmiňované školy umístěné ve Valašském muzeu v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm. Součástí práce je také rozhovor se zodpovědným kurátorem a odborným garantem, který zodpovídal za stavbu školy v muzeu. Kopie školy z Velkých Karlovic - Miloňova v areálu Valašského muzea nabízí řadu edukačních pořadů pro školy. Doplňkem diplomové práce je i pracovní list, který bude možno využívat pro děti 1. stupně ZŠ při programu "Přivítání ve školním roce". Tento program je nabízen Valašským muzeem v přírodě na začátku září. Klíčová slova Škola ve Velkých Karlovicích - Miloňově, historie školy, Valašské muzeum v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm, výukové programy, školství na Valašsku
Historie ZŠ Davle
Obermajerová, Kateřina ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Anotace: Bakalářská práce "Historie základní školy Davle" se zabývá dějinami základního školství v této obci. Jejím cílem je podat celkový přehled o škole a školství v obci od roku 1778 po současnost. Práce se však zabývá nejen historií davelských škol, ale věnuje se prvotně i historii ostrovského kláštera, dějinám vzdělávání v Čechách a starším i novějším dějinám městyse Davle. Pozornost je věnována i některým těžkým obdobím v životě školy. Samotná práce je zakončená pojednáním o osobě spisovatele Vladislava Vančury, který školu v minulosti navštěvoval. Obsah práce vychází převážně z původních pramenů a odborné literatury.
Zátkovo státní reálné gymnázium v Českých Budějovicích v letech 1884 - 1914
SMETANOVÁ, Jiřina
Předložená diplomová práce vznikla v rámci projektu Grantové agentury Jihočeské univerzity r. č. 130/2010/H Společnost českých zemí v 17. až 20. století. Prostor, ekonomické, sociální, kulturní a náboženské struktury českých zemí a jejich proměny v průběhu 17. - 20. století. Diplomová práce se zabývá vývojem Zátkova reálného gymnázia v Českých Budějovicích v letech 1884 - 1914. Jejím cílem je snaha o vytvoření první komplexnější práce věnované dějinám této již více jak půl století neexistující českobudějovické školy, která vznikla na základě sporů rozpolcené česko-německé společnosti a svým působením tak ovlivnila vzdělání české mládeže nejen v jižních Čechách. Diplomová práce vznikla na základě prostudované odborné literatury a archivní-ho materiálu uloženého ve Státním okresním archivu v Českých Budějovicích. Čítá devět kapitol, které je možné rozdělit do dvou větších částí. První z nich je věnována dějinám města České Budějovice, vývoji vzdělanosti, jak v obecné rovině, tak se zaměřením právě na České Budějovice, a v neposlední řadě také významné osobnosti, iniciátorovi vzniku české reálky, Augustu Zátkovi. Tato část vytváří historický kontext následujícím kapitolám. Druhá část je zaměřena na existenci samotné české reálky v Českých Budějovicích. Je věnována především studentům a není opomenut ani učitelský sbor, který na škole ve sledovaném období působil. Diplomová práce přináší nové poznatky v oblasti tzv. "velkých dějin" školy, jejího vzniku a vývoje i významu, resp. postavení ve městě a v regionu jižních Čech, které doplňuje a obohacuje též o zajímavé postřehy ze školní každodennosti.
Růžena Vacková
Gjuričová, Adéla
Na životopisné črtě Růženy Vackové, velké osobnosti akademického, kulturního i politického života 20. století, autorka ukazuje možnosti využití genderového přístupu ve výuce dějepisu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.